Правила за ползване

  1. Нашият договор със вас.
    1. Настоящите yсловия ще важат за всяка поръчка, която приемаме от Вас чрез Интернет сайта ни и чрез обаждане, включително всяка поръчка, която е променена съгласно параграф 4. Имайте предвид, че освен ако не приемете тези Общи условия като отметка при етап от поръчката, тя няма да може да бъде направена.
    2. Можем да променяме Условията от време на време и това в момента е текущата версия, която ще се прилага за всяка поръчка, която направите. Ще ви уведомим за промените в Условията по имейл.
    3. Можем да променяме Условията от време на време и това в момента е текущата версия, която ще се прилага за всяка поръчка, която направите. Ще ви уведомим за промените в Условията по имейл.s
  2. Определения
    1. Когато в настоящите Условия се използват следните думи с главни букви, те ще означават това:
      1. Поръчка: Процесът на избиране на Услуги или Стоки от формата за поръчка на сайта ни.
      2. Събитие извън нашия контрол: всяко събитие или обстоятелство, над които нямаме контрол, както е описано в параграф 13 и включващи (без ограничение) липсата на доставчик на услуги, ключов персонал или ключови материали, без които не можем да предоставим услугите.
      3. Артикул: всяка дреха или предмет, дадени от вас за обработване.
      4. Услуги: химическо чистене, перални услуги, боядисването на кожени и текстилни изделия и ремонти събрани от и доставени на посочения от вас адрес.
      5. Условия: тези срокове и условия, посочени в настоящия текст.
      6. Ние / Наш / Нас: Дон Арт ООД, Адрес за кореспонденция: ул. Йордан Хаджиконстантинов № 88, info@donart.bg , 0898885643.
    2. Когато използваме думите "писане" или "писмено" в настоящите Условия, това ще включва електронната поща, SMS – и или друга форма на текстово съобщение.
  3. Подаване на поръчка
    1. Моля, уверете се, че сте проверили данните за вашата поръчка, преди да я изпратите, тъй като няма да носим отговорност за грешките, които правите. Също така, проверете внимателно правилно ли сте идентифицирате всеки елемент. Ако смятате, че сте допуснали грешка, моля, свържете се с нас, както е посочено в параграф 13. Промените също се разглеждат в параграф 4.
    2. Изпращането на поръчка не създава договор между нас. Договорът възниква, когато вземем артикулите за което ще издадем съответния документ с опис какво съдържа вашата Поръчка.
    3. Ние ще определим номер на поръчка за всяка поръчка и ще Ви информираме за това, когато приемем поръчката на място. Моля, цитирайте номера на поръчката или Вашето име и адрес при възникнал следващ контакт с нас.
    4. Ако по някаква причина не сме в състояние да изпълним Вашата поръчка, ние ще ви уведомим по електронната поща или чрез обаждане.
  4. Промени в поръчката ви
    1. Можете да направите промяна на поръчка си по всяко време преди времето за събиране, като ни се обадите на телефон 0898 88 56 43 или ни пишете на info@donart.bg.
    2. С ваше съгласие и по наше усмотрение можем да направим промяна в поръчката Ви като алтернатива на нейното отменяне при определени обстоятелства, посочени в параграф 8.
    3. Когато се правят промени в поръчка ви по някоя от предходните алинеи, ние ще ви уведомим по телефон или имейл.
  5. Анулиране или разсрочване на Вашата поръчка
    1. Имате следните права за анулиране на поръчка.
    2. Можете да отмените или пренасрочите поръчката си без допълнително заплащане при следните обстоятелства:
      1. по всяко време до два часа преди времето за събиране - което сте посочили в Поръчката си - чрез обаждане или като се свържете с нас на info@donart.bg.
    3. Вие потвърждавате, че след като даден артикул е бил събран от нас, ние сме започнали да предоставяме Услугите на Вас и че всички права на анулиране или разсрочване, които Вие имате са съгласно Закона за защита на потребителите или друг равностоен закон.
    4. Анулирането или разсрочването на поръчката по-малко от два часа преди събирането или невъзможността за връщане ще доведе до допълнителна такса от 10 лева.
  6. Правата ни да анулираме поръчката ви
    1. Ние може да анулираме Вашата поръчка и договора сключен по между ни при следните обстоятелства:
      1. в резултат на Събитие извън нашия контрол.
      2. ако не успеете да предоставите възможност за събиране на артикулите от поръчката.
      3. ако сметнем, че някой артикул не съответства на поръчката, е повреден, няма информация за състава си, инструкции за почистване; или не попада в списъка с извършваните от нас услуги.
    2. Ако анулираме Вашата поръчка, ние ще се свържем с вас по телефона или по имейл,
      1. ако вече сме започнали работа по Вашата поръчка, няма да ви таксуваме нищо и няма да се налага да плащате нищо.
      2. ще се свържем с вас, за да доставим Вашия артикул (и) по по телефон или имейл.
  7. Събиране и връщане
    1. Съгласно параграф 12, ние ще положим разумни усилия, да съберем и върнем поръчката Ви в уговореното време, но не можем да гарантираме това. Ще положим разумни усилия да ви предупредим за всяко забавяне по телефон или по електронна поща.
    2. Ако не сте в състояние да приемете връщането на артикулите от поръчката,то ние ще се свържем с вас по телефон или по електронна поща, за да уредим повторното им предаване във удобно за вас време, което отговаря на нашите работни часове.
    3. Ако доставката не е възможна в определеното време,по вина на клиента, за всеки последващ опит за доставка има такса в размер на 5 лева. Дон Арт ще се стреми да намери подходящо за Вас време за връщане. Ако обаче поръчката е спешна /експресна/, е отговорност на клиента да предостави добри условия за вземането и връщането на поръчката.
    4. Ако не сте успели да приемете или уредите повторната доставка на поръчката ви повече от 90 дни след датата на повторен опит за връщане, от наша страна. Имаме право да се разпореждаме с артикулите от поръчката ви или да ги дарим на акредитирана благотворителна организация по наш избор.
    5. При спазване на параграф 7, всички събирания и връщания на артикули трябва да бъдат потвърдени с подпис.
    6. Можете да поверите вземането или връщането на трета страна, при условие че го направите то е на собствен риск и третата страна е готова да подпише потвърждение от ваше име.
    7. Можете, с писмени указания до нас, да поискате от нас да оставим даден артикул(и) на определено място, без да ни предоставите подпис за потвърждение. Ако го направите, то е по Ваша преценка и изцяло на ваш собствен риск и няма да носим отговорност пред вас за щети по- или загуба на артикули, които са доставени по ваша молба.
  8. Стандарти при предоставяните Услуги
    1. Ние ще предоставим Услугите си с максимална грижа и умения в съответствие с добрите индустриални стандарти.
    2. Ние не носим отговорност за забавяне или неизпълнение на нашите Услуги, когато не сте предоставили точна информация в поръчката си, например ако адресът е непълен или неточен.
    3. Всеки артикул, предоставен без етикет с указания, ще бъде обработен по начин, по който нашите специалисти преценят и на отговорност на клиента.
    4. Ще се свържем с вас по телефон или по електронна поща, ако сметнем, че някои от артикулите, които са ни дадени, е изложен на повишен риск от повреда, включително такива:
      1. със специални изисквания или инструкции за почистване.
      2. които са повредени или оцветени.
      3. носещи чуждо или опасно тяло, например орнаменти, бижута, копчета, химикалки и други.
    5. И вече по Ваше усмотрение и изрично съгласие може, на ваша отговорност да предоставим нашите Услуги по проблемните въпроси.

    6. Индивидуална пералня - пране, сушене и сгъване
      1. Проверка на съдържание - Моля, проверявайте внимателно всички дрехи за опасни предмети, например: Монети, химикалки, ключове и т.н., тъй като не носим отговорност за загубени или повредени предмети като резултат от процеса на почистване.
      2. Прането и сушенето - Дрехите се изпират при цикъл от 30 градуса и се сушат на средна температура. Тъй като обработваме големи обеми пране, няма да можем да отговорим на лични изисквания (например температура, прах за пране и т.н.). Моля, имайте предвид, че артикулите в тази услуга не се гладят.
      3. Разделяне по цветове - Ние ще разделим дрехите на светли и тъмни вместо Вас. Ще положим максимални усилия и грижата за тях, но не носим отговорност ако някой от артикулите пуска цвят или поврежда останалите дрехи при процеса на почистване.
      4. Повредени артикули - При тази услуга ние НЕ инспектираме етикетите за грижа на всяка дреха, за това не носим отговорност, ако се повредят дрехи, които трябва да бъдат специално обработени, т.е. кожа, коприна, кашмир, еко кожа, кадифе и други деликатни дрехи, моля, уверете се, че артикулите дадени за Индивидуална пералня им е позволено да бъдат изпрани и изсушени.
      5. Изключения - Пране, сушене и сгъване не може да включва артикули като спално бельо, хавлиени изделия, одеяла, олекотени завивки и дебели зимни якета. Ако те са присъстват, ще бъдат добавени като отделен артикул и това ще бъде отразено във Вашата сметка.
      6. Маркиране - Артикулите за пране са маркирани заедно като едно цяло, а не поотделно както при химическото чистене и боядисването. Поради това не можем да поемем отговорност за липсващи елементи при индивидуалната пералня.
    7. Завеси
      1. Ние използваме специални почистващи програми и препарати за всички завеси и пердета, но има някои присъщи рискове като:
        1. Може да възникне свиване от 4% до 8%, това дали ще се случи зависи от материята от която са направени.
        2. Слънчевата светлина, възрастта, общото износване и определени атмосферни условия могат да отслабят тъканите, които биха ги накарали да се прокъсат или оронят по време на почистване.
        3. Почистването ще премахне замърсяването, което може да разкрие:
          1. Следи от изсветляване от слънчева светлина.
          2. Пожълтяване на тъканите от дим.
          3. Загуба на цвят, причинена от износване.
  9. Ако има проблем с услугите
    1. Ако има проблем с услугите:
      1. моля, свържете се с нас на електронната ни поща info@donart.bg , като ни опишете подробно ситуацията възможно най-скоро.
      2. Ако имате оплакване относно Услугите, предлагаме, в съответствие с правилата ни за жалби, достъпни на адрес www.donart.bg/complaints.
      3. Не трябва да ни плащате, да се справим с вашата жалба.
    2. Жалбите трябва да ни бъдат съобщени в рамките на 24 часа след вземането на поръчката.
    3. Като потребител Вие имате законовите права, ако нашите Услуги не се извършват с разумни умения и грижи, или ако използваните материали са дефектни или не подходящи.
  10. Цени и плащане
    1. Цената на Услугите ще бъде посочена в Нашата ценова листа, както е посочено на адрес www.donart.bg/ceni, това е цената която е в сила към момента на подаване на Вашата поръчка. Цените ни могат да се променят по всяко време, но промените в цените няма да засегнат поръчки, които вече са направени.
    2. Нашите цени включват ДДС. Ако обаче процентът на ДДС се промени между датата, на която приемем Вашата поръчка и датата на плащането, ще трябва да коригираме размера на ДДС, който плащате.
    3. Плащането може да направите при вземането на поръчката Ви или при нейното връщане.
    4. Начините за плащане са в брой в лева, с карта през ПОС терминал и чрез ваучер.
  11. Нашата отговорност към Вас
    1. В малко вероятния случай на загуба или повреда на даден артикул, Дон Арт ще изплати справедливо обезщетение в съответствие с Насоките за компенсация на асоциацията на химическите чистения. Указанията на Асоциацията посочват, че трябва да се изплатят справедливи и разумни компенсации на базата на износването и възрастта на артикула. Счита се за разумно Дон Арт да поиска разписки, касови бележки, банкови извлечения или извлечения на кредитни карти, потвърждаващи покупната цена, преди да бъдат договорени каквито и да е компенсации. Липсата на валидно доказателство за покупка може да ограничи предложената сума за компенсация.
    2. При спазване на следващите алинеи, ние ще дължим обезщетение (в съответствие с 11.1) за загуба или повреда, която се дължи на наша небрежност.
      1. Ние не носим отговорност за единичен артикул, оценен на повече от 500 лева, освен ако не сме получили (и потвърдили) известие по електронна поща на info@donart.bg.
      2. Ние не носим отговорност за загуби или щети, които са предвидими. Загубата или щетите са предвидими, ако това е очевидна последица от изпълнението на нашите услуги или сме Ви предупредили за подобна възможност.
    3. Ние няма да носим отговорност за каквито и да било щети (включително, без ограничения) като загуба на цвят, свиване или други щети, в следствие на следното:
      1. Ако не сте ни уведомили за специални изисквания или инструкции за почистване на артикула.
      2. Ако артикула няма етикет и инструкциите за почистване липсват.
      3. Всички съществуващи щети преди приемането на артикула при нас.
      4. Всички предмети, оставени в или върху артикула, включително, но не само: монети, копчета, бижута, копчета за ръкавели, закачалки за яка или писалки.
      5. Всички начини на опаковане, дадени с артикула, включително, но не само: закачалки за дрехи, опаковки за костюми или лични пликове за пране.
    4. Не носим отговорност за стопени и загубени копчета, скъсани ципове, апликации, декоративни орнаменти и разлепени подгъви.
    5. Не носим отговорност ако не успеем да почистим силно замърсени дрехи, стари и фиксирани петна.
  12. Събития извън нашия контрол
    1. Ние не носим отговорност за невъзможността, забавянето или неизпълнението на нашите задължения по настоящите Общи условия, когато това е причинено от събития извън нашия контрол.
    2. Събития извън нашия контрол означава: всяко действие или събитие извън нашия разумен контрол или разумен контрол върху, който и да е от нашите доставчици на услуги, включително (без да се ограничава) стачки, блокади или други индустриални действия от трети лица, граждански размирици, бунт и инвазия.Също така терористична атака или заплаха от терористична атака, война (независимо дали е декларирана или не) или заплаха или подготовка за война, пожар, експлозия, буря, наводнение, земетресение, епидемия или друго природно бедствие и закриване или неуспех на обществената инфраструктура.
    3. Ако се случи събитие извън нашия контрол, което засяга изпълнението на нашите задължения съгласно настоящите условия:
      1. Ще се свържем с вас възможно най-бързо, за да ви уведомим.
      2. Нашите задължения по настоящите Условия ще бъдат преустановени и времето за изпълнение на задълженията ни ще бъде удължено за срока на събитието извън нашия контрол.
      3. Можете да анулирате поръчката си съгласно параграф 5 или да я отменим съгласно параграф 6.
      4. Ако поръчката Ви бъде анулирана, ние ще ви върнем Вашите артикули без да ви струва нищо.
  13. Информация за нас и как да се свържете с нас
    1. Ние сме фирма, регистрирана в България. С булстат: 113589763, с адрес на регистрация: с.Дрен, ул.Първа 48.
    2. Ако имате някакви въпроси или оплаквания, моля свържете се с нас. Можете да го направите, като ни се обадите на телефон 0878 969 630 или изпратите имейл на info@donart.bg или изпратете запитване чрез сайта ни.
  14. Как използваме Вашата лична информация. По подробно можете да се запознаете в Политиката ни на поверителност.
    1. Ние ще използваме личната информация, която ни предоставяте за:
      1. да предоставим услугите си.
      2. да се обработи плащането за изпълнение на услугите.
      3. да Ви информираме за подобни продукти или услуги, които предоставяме, освен ако не посочите, че не искате да получавате такива съобщения, като кликнете върху връзката "Отписване" в долната част на всяка промоционална електронна поща на Дон Арт.
    2. Ние няма да предоставяме вашите лични данни на никоя трета страна, без вашето изрично съгласие.
  15. Гаранция за качество
    1. Проверяваме всяка дреха преди да Ви я върнем. Ако обаче не сте напълно доволни, свържете се с нас в рамките на 24 часа след доставката и ние гарантираме, че отново ще почистим вашите артикули безплатно. Всяко искане за повторно почистване, подадено след 24 часа, ще бъде разгледано по наше усмотрение.
    2. За да поискате повторно почистване на вашите предмети, изпратете имейл на нашия екип, обяснете проблема и прикачете съответните снимки. Агентът за обслужване на клиенти ще се свърже с вас, за да уреди подходящо време за повторно вземане.
  16. Политика за повторно почистване
    1. Повторното почистване се отнася само за отделни артикули, които са почиствани от Нас и от които Вие не сте доволни. Повторно почистване може да се направи само ако артикула е с прикачена бележка или номер на поръчка.
    2. Моля, обърнете внимание, че не винаги е възможно да се премахнат петна. Ако не можем да премахнем дадени петна, клиентът ще бъде информиран. В този случай не можем да предложим повторно почистване.
  17. Общи условия за химическо чистене и пране:
    1. При липса на указания от производителя за поддръжка на материята, дрехата се приема без гаранция.
    2. Кожени дрехи за почистване се приемат без гаранция.
    3. Дрехи постъпили за почистване не се считат за нови.
    4. Рекламации се приемат в момента на получаване на дрехата.
    5. Силно замърсени дрехи, стари и фиксирани петна се приемат за работа в ателието единствено без гаранция.
    6. За стопени и загубени копчета, скъсани ципове, апликации, декоративни орнаменти и разлепени подгъви фирмата не носи отговорност
  18. Условия боядисване на памучни облекла:
    1. Боядисват се дрехи и платове, които са 100% памук. Само когато са 100% памук се получава желания цвят. Във случай, че във съдържанието на плата има полиестер или друг примес се боядисва само толкова % колкото е памука в него.
    2. Приемат се само чисти/изпрани/ дрехи за боядисване.
    3. Боядисват се всички цветове. Цвета на дрехата може да се промени от светъл към друг по- тъмен. Може да се боядисва в същия цвят, но тя при всички случай ще бъде по-тъмна.
    4. Конците с които е ушито изделието остават в същия цвят в който са били, ако не са памучни.
    5. Когато дрехата има петна от белина, доместос или друг избелващ препарат, тя задължително трябва да се боядиса в тъмен цвят/желателно черен/. Тъмните цветове е по-сигурно, че ще отстранят проблема.
    6. Мазните петна по дрехата, концентрират в себе си боята и изпъкват повече, затова е желателно те предварително да се премахнат.
    7. Петната от изпотяване и парфюми по дрехата винаги остават, дори след изпиране и когато тази дреха се боядиса те си личат с още по-голяма сила.
    8. След боядисване дрехите се фиксират добре и цвета не изпуска нито при пране, нито по тялото при носене, но след първото пране винаги има остатъчно багрило.
    9. Импрегнираните памучни дрехи не могат да поемат цветовете. Има дънки, които допълнително се обработват и импрегнират на места, те не се покриват при боядисване. Ярки петна от препарати като „доместос“ и „вениш“ не се заличават напълно с боядистване.
    10. Боядисват се само дрехи, който издържат на 95 градуса. Дрехи от памук, които имат вискозен хастар има опастност той да се скъса при багренето.
    11. Памучна дреха в комбинация с естествена кожа /елементи,емблеми и други/ – не се боядисват или се демонтират, защото кожата от високата температура се свива.
    12. Копчета, паети които не са здраво закрепени или зашити може може да се скъсат и загубят при боядисването.
    13. Фирмата не носи отговорност за счупени или загубени копчета, за емблеми по дрегите, които от високата температура са се свили или повредили и материи които са се скъсали поради остаряване на материята.
    14. Шапки с козирки не се приемат поради опасност от скъсване по ръба на козирката и счупване на самата козирка.
    15. Боядисаните дрехи се издават без да са гладени. Ако клиента желае може да заяви допълнително гладене.
  19. Условия за боядисване на кожени изделия:
    1. Извършва се боядисване на кожени изделия само от естествена кожа.
    2. Боядисването се извършва с немски оцветители за естествена кожа на фирма BASF.
    3. Боядисват се всички цветове кожени изделия.
    4. Желателно е цвета да бъде точно такъв какъвто е оригиналния цвят на дрехата, тъй като при предварителната обработка кожата е поела този цвят в дълбочина.
    5. При желание клиента да промени основно цвета на кожата, той заплаща цената +50% от стойността и се съгласява в случай, че бързо се изтърка, и се появи долния цвят/т.е. дрехата се приема без гаранция.
    6. Извършва се боядисване на дрехи от лицева кожа, набук и велур, като трябва да се има в предвид,че дрехата от велур след боядисване става малко по груба на външно докосване.
    7. Якетата от изкуствена кожа също могат да бъдат боядисани само, ако качеството на кожата позволява.
    8. След боядисване боята се фиксира добре и няма опастност от отмиване и цапане.
  20. Други Условия:
    1. Ние можем да прехвърлим правата и задълженията си по настоящите Условия на друга организация и винаги ще Ви уведомим писмено, ако това се случи, но това няма да засегне вашите права или задълженията ни по настоящите Условия.
    2. Този договор е между Вас и Нас. Никое друго лице няма право да прилага каквито и да е действия спрямо условията посочени в този договор.
    3. Всеки от параграфите на тези Условия работи поотделно. Ако някой съд или компетентен орган реши, че някоя от тях е незаконна, останалите параграфи ще важат с пълна сила и ефект.
    4. Тези условия се уреждат от Българското право и подлежат на изключителна юрисдикция на Българските съдилища.